onsdag 17 september 2008

Lyft inte ditt huvud snabbt från kudden, då blir jag vred.


Vår lägenhet är besatt. Intagen av osynliga väsen. Ljudanomalier och tung i stämningen. Är det hösten som är i antågande? Har mitt nyfunna intresse för black metal uppväckt något? (Vi vet ju alla hur det gick i filmen The Gate...) Packade jag vid flytten från förra lägenheten ned den/det som flyttade föremål och gjorde min döva katt uppmärksam på ljud inte ens jag kunde uppfatta? Tja, kanske det. Vi talar inte högt om dessa fenomen. Vad gäller uttryck såsom "Jag tyckte jag hörde..." alternativt "Jag tyckte jag såg..." hamnar under censur, diktaturens finmaskiga nät vad gäller yttrandefrihet. Lyft inte ditt huvud snabbt från kudden, då blir jag vred!

Jag vill aldrig tala om dessa ting igen.

Inga kommentarer: