onsdag 21 oktober 2009

Force majeure


Jag har böjt mig för en vänlig vind, en mäktig smekning av innerörats membran. Jag har funnit frid och med glädje kapitulerat inför det beläte jag tidigare så intensivt ratade, nej hånade, blind av hänförelse inför de gamla gudarna. Det var oundvikligt, kanske. Det var dithän min kosa styrde, dit där ett annat synsätt regerade. Kamrat, ännu regerar! För den flodvåg som tog mig med storm har fört mig å stora vågor på en resa jag för fem år sedan sett som otänkbar, omöjlig och löjlig att ens betänka. Jag har lagt ned min sköld inför en större makt och är nu i Tangerine Dreams sold. Boxen Tangents damp ned och min lycka vet inga gränser. Min gode vän sa att deras musik är en evig, suggestiv resa. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Min ingång började med en utgång i Exit men min resa har bara börjat.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Såvida du inte väljer att komplettera med Klaus Schulze (vissa andra skulle säga Michael Rother), kan du i och med Tangentsboxen i princip sluta köpa skivor. Det går inte att definiera varför, man bara vet att all annan musik är mindre viktig.

Gruvan Dahlman sa...

Michael Rother har jag redan lite med och han är genial, precis som Tangerine Dream. Schulze ska jag definitivt komplettera med, i vart fall ska jag skaffa Angst och X.

La Notte sa...

Varför Angst? Inget ont om den, men gå på katalogen från 70-talet istället. Det enda problemet - som jag ser det - är att du måste införskaffa allt. Rubbet. Till och med porrfilmssoundtracken.

Gruvan Dahlman sa...

Jag ska införskaffa Angst av en enkel anledning, det var den första platta jag på riktigt gillade. Men hey, jag ska söka mig ned längs tidens vindlande stigar.

Gruvan Dahlman sa...

Den första platta med Schulze jag gillade, alltså...

La Notte sa...

Lägg dig och lyssna på "Some Velvet Phasing" från Black Dance så kommer du att förstå allt som finns att förstå om allt.

La Notte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gruvan Dahlman sa...

Haha! Yes, master.

La Notte sa...

In syntho veritas.